reklama

Chcem iba tvoje dobro

Toto asi chcel povedať Romane jej otec, keď musela odstúpiť zo súťaže Supermodelka. Možno to bol škandál, možno pre niekoho banalita, pre niekoho zaujímavosť. Mňa to zaujalo z iného pohľadu. Rozmýšľala som, ako by som to riešila ja a čo takéto rozhodnutie urobí so vzťahmi v rodine..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)

Romanin otec sa asi bál, že kariéra modelky by jej mohla prekaziť kariéru nádejnej tenistky. Pravdepodobne by to znamenalo hodiť za hlavu všetky tie roky driny a peniaze, ktoré už do nej investoval. Hrať tenis nie je lacná záležitosť, to vieme všetci...Možno by musela prerušiť školu, možno by sa dostala do sveta šou biznisu, v ktorom na nezrelé dievča čaká veľa nástrah.Keď som videla čo všetko tie dievčatá musia absolvovať, aj ja som sa trochu zľakla..miestami sa mi to zdalo naozaj tvrdé – predstavila som si moju dcéru, že o rok by už aj ona mohla byť medzi nimi- fotiť sa na stanici v spodnom prádle, vystavovať sa chlípnym pohľadom...Tak trochu aj tomu otcovi rozumiem. Pozerať sa na to, ako moja dcéra ide do niečoho, čo bude možno neskôr veľmi ľutovať, je naozaj veľmi ťažké. Jedno mi je však jasné – nikdy by som nechcela za takúto cenu ošetrovať svoj strach. Ak kvôli svojmu strachu rodič dieťaťu zakáže ísť za svojim snom, zaplatí za to vysokú cenu. Romana to povedala jasne: „Už nikdy nebude mať to, čo mal..“Možno je jej otec rád, že sa mu podarilo presadiť si svoje – napriek slzám svojej manželky a dcéry. Možno on sám tomu naozaj verí, že to urobil pre Romanu. Pravda je ale taká, že ona o to nestála. Pre rodiča je naozaj ťažké neochraňovať, dovoliť dieťaťu, aby sa učilo na vlastných skúsenostiach. Čím dlhšie máme chuť svoje deti ochraňovať a držať pri sebe, tým dlhšie trvá, kým sa naučia zodpovednosti. Tentoraz otec nebol ten, čo ukázal, že jej rozumie..a nebol ani ten, čo by bol ochotný svoj strach prekonať a stáť pri nej. Možno to bol pre Romanu zlomový bod, ktorý navždy poznačí jej vzťah k otcovi. A možno to bol zlomový bod pre celú rodinu. Romana to povedala veľmi dobre – už to nikdy nebude také ako predtým.Jej otec ukázal, ako verí svojej výchove. Čo jej vlastne povedal? Ja som v tom cítila toto: „Neverím tomu, že som Ťa dobre vychoval...neverím tebe, že si pevná vo svojich zásadách a že by ťa nepokazili médiá a svet šou biznisu..a neverím ani tvojej mame, že vie čo robí, ak Ti dovolila zúčastniť sa súťaže. Ty ešte nevieš rozhodnúť o tom, čo je pre teba dobré a nevieš aké by to malo následky. Ja som ten, čo to vie lepšie ako Ty. Ja tie následky s tebou nechcem niesť. Chcem mať z teba tenistku, nie modelku.“Romanin otec poslal mamu, aby dcére oznámila, že zo súťaže musí odísť. Prekvapilo ma, že to prijala a vystavila svoje slzy zvedavým pohľadom. Prečo to neurobil on? Bolo by to aspoň trochu partnerské. On však ukázal, že ani dcéra, ani manželka pre neho nie sú partner. Možno si myslí, že Romana aj s mamou si chvíľu poplačú a všetko sa vráti do starých koľají. A možno práve teraz prehral jeden veľmi dôležitý zápas. Omnoho dôležitejší ako tenis.

Renáta Kočišová - Kališeková

Renáta Kočišová - Kališeková

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V živote nič nie je také ako sa zdá na prvý pohľad. Nič nie je čierno-biele. Čím viac farieb objavujeme, tým sa náš svet stáva krajší, farebnejší. Chcem objavovať stále nové farby, aj keď mi maľovanie nikdy nešlo.. Zoznam autorových rubrík:  Čo sa nás dotýkaDeti - stále aktuálna témaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu